عاجل
الخميس 18 أبريل 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

بكلمات مؤثرة.. أحمد فتحي يودع جماهير الأهلي

أحمد فتحي
أحمد فتحي

حرص أحمد فتحي، لاعب النادي الأهلي المنتقل حديثًا لصفوف بيراميدز، على توديع جماهير المارد الأحمر بكلمات مؤثرة.



 

ونشر الجوكر عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" مجموعة من الصور، خلال مشواره مع النادي الأهلي قائلًا: "لحظات يصعب فيها الكلام، لحظات يصعب فيها التعبير، خاصة وأنت تخاطب أطرافا كلها عزيزة عليك، ولها مكانة خاصة في قلبك، وكمان عشت معاهم أحلى 12 سنة في حياتي".

 

وأضاف: "12 سنة كلها انتصارات وبطولات وأفراح، وعايز أقول لو عقود الاحتراف المكتوبه بتنتهي، عقود الحب والود والاحترام بيني وبين كل منظومة النادي الأهلي لن تنتهي".

 

وتابع: "اعذروني لحظات قاسية، وأي قسوة وأنت تغادر حبايبك اللي قضيت معاهم سنين في النادي الأهلي، بيتي وهيفضل بيتي حتى لو كان القدر كتب لي خطوة جديدة".

 

وأكمل: "هيفضل جمهور الأهلي اللى حبني وساعدني ووقف جنبي، هيفضل سندي لأنه جمهورى وجمهور أصيل، ربنا يشهد إني لم أقصر لحظة لا في حق النادي، ولا حق جمهوره، وبذلت أقصى ما أملك حتى آخر لحظة".

 

واستطرد: "أتمنى أكون قدمت ولو جزء من اللي يستحقه الأهلي وجمهوره، في هذه اللحظة الصعبة على نفسي".

 

وأوضح "عايز أسجل شكري للنادي الأهلي وإدارته، وعلى رأسها المحترم الكابتن محمود الخطيب، وكل الشكر للجماهير اللي مهما تكلمت مش هقدر أعطيها حقها، شكرا لكل المدربين اللي ساعدوني من أول يوم، وحتى آخر لحظة والشكر لكل زمايلي اللعيبة اللي أنا لعبت معاهم على مدار كل الأجيال، شكرا لإخواتي الأطباء ومساعدينهم أخصائيي التأهيل، شكرا للإداريين والعمال، شكرا لكل فرد ساعدني ولو بأي حاجة".

 

وأتم: "أنا مش عايز حد يزعل مني في الأول والآخر دي خطوات كتبها ربنا سبحانه وتعالى، وأنا متوكل على الله في كل خطواتي، ودايما هيفضل الأهلي وجمهوره في قلبي".

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز