عاجل
الجمعة 29 مارس 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

محمود ياسين جونيور: موتي في "اللي مالوش كبير" أفضل يوم لي في 2021

محمود ياسين
محمود ياسين

كشف محمود عمرو محمود ياسين أن الجمهور لا يزال يشعر باللغط كون اسمه هو نفس اسم جده الراحل محمود ياسين.



 

وقال محمود ياسين جونيور في لقاء متلفز: "الناس لسه مش مستوعبة إن فيه حد تاني اسمه محمود ياسين ولسه بتتلخبط بين الجد وأنا وده حقهم طبعاً لأنه لن يتكرر عشان كده بقوا بيحطوا كلمة محمود "جونيور" وخلاص قبل اسمي".

وتابع محمود ياسين جونيور، قائلا: "أتمنى تكون 2022 أفضل من سابقتها خاصة أن وضع كورونا تحسن في 2021 فأتمنى العام الجديدي الدنيا تبقى أفضل".

وكشف محمود ياسين جونيور أنه تعرض لهجوم "السوشيال ميديا" مع أول عمل يقوم به في مسلسل نصيبي وقسمتك، قائلا: "أول ما نزل البوستر ومن قبل ما امثل دخلوا كتبوا مابيعرفش يمثل! وكان نفسي أسأله شوفتني فين؟!".

وكشف محمود ياسين جونيور أن أفضل يوم له في عام 2021 كان مشهد قتله الذي تحول لتريند في مسلسل الي مالوش كبير، وأن العمل رغم أنه من كتابة والده إلا أن ترشيحه للدور كان من ياسمين عبد العزيز قائلا: "دوري ده أهم دور في أعمالي أخدت فيه مساحة أكبر وعلم مع الناس وإنبسطوا بيه".

وواصل محمود ياسين جونيور: "مكنتش متخيل أني أنجح كده لحد النهاردة النا س بتقابلني في الشارع فاكرين دوري في مسلسل اللي مالوش كبير".

وذكر محمود ياسين جونيور أنه شارك في أعمال أخرى مهمة بعد ذلك تتناول قضية مهمة مثل حقوق المرأة بعد الطلاق والهجرة غير الشرعية في عملي "أم العيال" وزي القمر، قائلا: "الناس بتقولي أنت ليه كل شوية تموت في الادوار؟! بقولهم مش ذنبي".

وعن رد فعل جدته الفنانة "شهيرة"، قال: "بتتابعني ومعجبة بي وبتكلمني في كل تفصيلة لدرجة أنها بتشاهد السوشيال ميديا وتتصل بي وتقلي محمود فيه حد كتبلك "كومنت" رد عليه عيب".

واستطرد محمود ياسين جونيور: "جدتي أعجبت بدوري في زي القمر وكلمتني وعيطت وقالتلي مش عارفة بعيط عشان حلاوة الدور ولا انت صعبان عليا؟ ولا عشان كان نفسي جدك يشوفك".

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز