عاجل
السبت 20 أبريل 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

نادين: اعتزلت الفن بسبب سعاد حسني وعدت بسبب منى زكي

الفنانة نادين
الفنانة نادين

قالت الفنانة نادين إن وفاة الفنانة الكبيرة سعاد حسني كانت ناقوس خطر بالنسبة لي، وأصبت بصدمة وقلت انا عمرى ما هبقى زيها، فلازم اترك المجال "التمثيل" واتجهت لمجال آخر وقررت الاعتزال .



 

واضافت خلال لقائها ببرنامج “واحد من الناس” ان قرار دخول التمثيل لم يكن سهلا لاني من عائلة شرقية، واشتغلت فوازير ومسرحيات وافلام .

 

وتابعت: قررت اعتزل الفن لانني لم استطع تقديم كل الأدوار لان عندي محاذير، واعتذرت عن اعمال كثيرة  لهذا السبب، وعندما اعتزلت جاءتني اعمال كثيرة كنوع من الاغراء ورفضت الرجوع، ومنهم عمل مع الأستاذ الكبير محمد صبحي .

 

وأكملت: ان رجوعها للفن بسبب مكالمة من الفنانة منى زكي، وقالت لي معايا فيلم وليكي دور مكتوب عليكي، وقلت ليها منى انتي مش واخده بالك اني اعتزلت من ١٧ سنة، فقالت لي اللي زينا مش بيعتزل، والكلمة دي هزتني جدا.

 

وواصلت: ان ابنها كان معاها في العربية وسامع الكلام وقالي يا ماما مين بيكلمك فقولت ليه دى منى زكي قالي بتاعة "تيمور وشفيقة" وفوجئت انه بيشوف أفلام ومتابع وقلت له انا سبت الفن علشانكم، فقال لي واحنا بنقول ليكي ارجعي وتحدثت مع زوجي وقال لي انا لم اتدخل في قرار اعتزالك ولو عاوزة ترجعي ارجعي.

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز